Rozcestník na všetky bábiky v mojej zbierke, ďakujem Hanneton.:) http://zaida.blog.cz/

Výstava

18. června 2014 v 17:29 | ľubo |  moje úvahy
Včera som neplánovane navštívil jednu výstavu.




Bol som s mamou v meste a ako sme prechádzali cez prechod pre chodcov k takej budove, myslím si, že bola pôvodne postavená v 30.rokoch 20. storočia, v tej budove je jedna banka, tým, že nie som klientom danej banky nikdy som neskúmal vnútro budovy. A zrazu vidím odtiaľ vychádzať plno detí cca 7-ročných a všimnem si že pred budovov je takýto plagát (typ bábiky z plagátu na výstave nebol prítomný):

K plagátu bola prichytená jedna bábika - taká asi 40 cm "mrkačka" s dlhými blond vlasmi, ale taký novodobý typ, nie ten klasický ešte zo socializmu. Čiže je to tak, že vojdete do budovy, je tam taká chodba z ktorej sa ide do banky a potom je tam taká miestnosť a tam bola tá výstava. :)

Tu si môžete prečítať nejaké informácie a vidieť pár fotiek. :)

Od sprievodkyne som sa dozvedel, že pani má 48 rokov a šije aj historické odevy pre ľudí, ktoré si požičiavajú od nej dokonca aj filmári. Ľudské šaty boli obsiahnuté v piatich kusoch. Zvyšok boli odevy na bábikách. Bábiky boli podľa mňa väčšinou zachránené od vyhodenia alebo vyradené zo škôl. 60 % boli tie také typické socialistické "mrkačky", vysoké cca 50 cm s vlasmi, myslím, že tie boli vyrábané v Československu. Potom tam boli také tie s gumenými vlasmi, porcelánové a pár krojovaných bábik rôznej veľkosti. A pravdaže niektoré modely boli na Barbie a jej podobných bábikách, tie som nafotil ja. :) Tie veľké staré bábiky som nefotil, mám voči nim averziu. :D I keď Jack Sparrow vytvorený zo starej "mrkačky" bol dosť zaujímavý. :)

Pani sprievodkyňa nám porozprávala, aká je smutná, že dnešné deti nejavia záujem o tradície a históriu. I to, že deti jej tam prídu s tabletmi, hľadia do nich, expozíciu si nevšímajú. Rodičia odmietnu zaplatiť euro (vstupné) a pošlú len deti, ktoré to majú zadarmo. Nejaké dôchodkyne (stabilné zákazníčky second handu vedľa - i keď je to ešte taký sekáč na úrovni, má pekné výklady s figurínami, nie nahádzané kopy tovaru) sprievodkyni povedali: "Prečo máme platiť za pohľad na použité bábky?" A tiež sa obula do Monster High. :P Mňa však zarazilo to, že mali problém s priestormi, výstavu chceli robiť na zámku, ale Slovenské národné múzeum, ktoré zámok vlastní neumožňuje vystavovať exponáty "z vonku." Tá pani bola taká znechutená aj ztoho dôvodu dnes výstavu ruší, 12 dní predtým ako mala pôvodne skončiť.

Bohužiaľ ku každému odevu si nespomínam, čo zobrazuje. :( Tam, kde to viem, napíšem.:)


Toto je z D´Artagnanovej dcéry. Obe Barbie sú od Mattela, taksito aj Ken ten je z jedného Barbie filmu.

V strede plážová Teresa 2008.:) Baletka bola asi jediná bábika vo svojom pôvodnom oblečení


Vľavo Rayla z Kúzla Pegasu.:)

Toto sú upíri. :)


Mária Antoinetta


Môj tip je, že tá blondína je z filmu Šialene smutná princezná a plážová Lea (alebo ff Kayla) je Orient.







My scene Chelsea stelesňuje 1.ženskú primášku, o ktorej bol nakrútený film Cinka Panna.


Prvý pár je z Dámy s kaméliami a druhý pár stelesňuje princa Williama a Kate na ich svadbe. Prvý Ken je dosť raritka, bol totižto exkluzívne pre Indiu. Druhý Ken je plážový Ken.:)

That´s So Raven Stylin Hair je tiež raritka, pretože bola určená len pre americký trh. Na výstave stelesňuje Indiánku a ako jediná Barbie bola medzi veľkými bábikami.


Sultán a princezná.



Ešte raz Will a Kate - ktovie či pani vychádzala zo skutočnej predlohy alebo matteláckej verzie.


 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 tinka tinka | 18. června 2014 v 18:00 | Reagovat

pani sa dosť narobila , ale asi problém bol nezjednotené bábiky a téma a miesto. Keby púšťali deti len z rodičmi a bolo tam plno barbie v svadobných šatách páčilo by sa to. Ja by som ako miesto zvolila skôr vestibul divadla a sklené skrinky 1 - 50 euro z ikei mohlo kúpiť aj mesto a sponzorské mohlo dať tiež mesto a divadlo napr. :-(

2 Zmrzlinka Zmrzlinka | E-mail | Web | 18. června 2014 v 18:09 | Reagovat

Moc pěkné :-) krásné šaty

3 ľubo ľubo | 18. června 2014 v 18:38 | Reagovat

[1]: Áno, tém bolo veľa pokope. Áno, Barbie princezné ale aj postavy, ktoré sú teraz deťom blízke ako Pán prsteňov, Harry Potter, Hry o tróny (ok, toto je skôr pre dospelých :D) atď. Problém je ten, že mesto a divadlo nechceli vraj spolupracovať. Čo je však zaujímavé, deti zo školy na tej istej ulici na výstavu neprišli, ale deti z dedín chodili.:) Pani kurátorka sa snažila, obchádzala ZŠ, MŠ a spolky dôchodcov vo vzdialenosti 60 km od Zvolena. Ktovie ako by dopadla výstava skôr zberateľských kusov v top stave, ale oblečených z továrne.

[2]: :-)

4 Mary Mary | E-mail | Web | 18. června 2014 v 20:38 | Reagovat

Zaujímavú výstavu si absolvoval. :-) Pre dnešné deti je to nemoderné (ale už aj pre mňa :-D). Napr. Dáma s kaméliami im určite nič nehovorí. Pani, ktorá modely tvorila, je už na svoj vek "stará škola", takže ja ju chápem, že tvorila a inšpirovala sa nápadmi podľa vlastného generačného vkusu. :-)

5 ľubo ľubo | 18. června 2014 v 20:41 | Reagovat

[4]: Áno, je to zamerané skôr na staršie ročníky. :)

6 tinka tinka | 18. června 2014 v 21:43 | Reagovat

[4]:tvoja arogancia/ nevychovanosť/ je nebetyčná. Tá pani tvorí historicjé kostýmy čo  šijú aj mladšie dámy. Kostýmy pre divadelné predstavenia s historickou tématikou, ktoré navštevujú aj mladí ludia zrejme s vyšším IQ ako máš ty

7 tinka tinka | 18. června 2014 v 21:44 | Reagovat

[6]:opravujem historické

8 tinka tinka | 18. června 2014 v 21:53 | Reagovat

[3]:neviem ako by dopadla ale napríklad výstava na pražskom hrade - vela hračiek na jednom mieste pôsobila na mňa ako supermarket - nevedela som sa sústrediť na jednotlivé exponáty. Je to podobné ako v galériách - jednotlivé obrazy sú tam uveznené a pritom chcel každý pôsobiť na diváka jednotlivo. Ja kladiem za vinu divadlu - pretože to mohlo nádherne dotvoriť divadelnú atmosféru zvolenského divadla. :-?

9 Mary Mary | E-mail | Web | 18. června 2014 v 21:55 | Reagovat

[6]: Ked sa meria inteligencia podľa vkusu podľa dnešnej mladej generácie, tak potom celá generácia je asi neinteligentná. Moja mama hoci má 50 rokov, je tiež omnoho modernejšia, pretože vyrastala v Bratislave na viedenskej televízii, kde už v 80.rokoch "frčali" také veci z Ameriky ako Dallas a Dynastia.
A ja som nenapísala, že históriu nemám rada, milujem napr. starý Egypt a Dejepis patril medzi najobľúbenejšie predmety.

10 tinka tinka | 18. června 2014 v 21:55 | Reagovat

[8]:kostýmy sú ušité naozaj profesionálne je vidno ruku dobrej krajčírky ???

11 tinka tinka | 18. června 2014 v 21:58 | Reagovat

[9]:ty Mary nie si našťastie vzorkou večšiny mladej generácie trpíš syndrómom rozdrapeného jedináčika. Apropo som rodená bratislavčanka a také trápnosti ako Dallas Dynasty som vôbec nepozerala...

12 Mary Mary | E-mail | Web | 18. června 2014 v 22:06 | Reagovat

[11]: No doteraz som si myslela, že blog je od rôznorodosti vkusov a názorov a nie o tom aby sme sa urážali. To neznamená, že keď niekto pozeral Dallas alebo Dynastiu, nemôže čítať nejaké hodnotné diela svetovej literatúry a môže mať pritom vysokú školu. Nikto mi nemusí závidieť, že som jedináčik, mala som veľmi ťažký život a zažila som aj veľkú chudobu. Dodnes nemáme napr. ani auto a všetky nákupy si vláčime v rukách domov.
Ale toto by sa ozaj na blogoch nemalo písať, pretože blog je o našich koníčkoch a skorej nám majú robiť radosť!

13 tinka tinka | 18. června 2014 v 22:12 | Reagovat

[12]:v poriadku beriem to, ale mala by si sa  podla toho držať predovšetkým ty a vyhneš sa ostrej reakcii

14 Andulička Andulička | Web | 19. června 2014 v 7:00 | Reagovat

[13]:Promiň, Tinka, ale nezdá se mi, že reaguješ přiměřeně. Podle mne Mary nenapsala nic, čím by někoho urazila. Ani nekritizovala, že by oblečky byly špatně ušité, ale jen poznamenala, že dnešní mládež je hozená zájmově trochu jinak. Nemyslím si, že by jsi hned měla používat slova, jako že je někdo arogantní anebo že má nižší IQ. Myslím, že ten kdo takové výrazy používá toho sám o sobě podstatně dost prozrazuje...

15 Nikol Nikol | E-mail | Web | 19. června 2014 v 7:26 | Reagovat

já bych ráda za vystavu zaplatila a vše si hezky prošla. měl jsi štěstí, že jsi na ní náhodou narazil :-) děkuji za fotečky. paní má moc hezké šatičky

16 Nauriel Nauriel | 19. června 2014 v 7:33 | Reagovat

Udivuje mě, že když paní šije i kostýmy, že ji nenechali uspořádat výstavu v divadle. Na tak malé prostory toho bylo zřejmě moc. Nicméně paní je šikovná a je škoda, že výstava končí dřív. Ale ani se jí nedivím. Nemyslím si, že euro je taková pálka, abych ji nemohla zaplatit pro sebe a dvě děti.
Tinko, Tvoje ostrá reakce mě dost udivila a abych pravdu řekla, ani netuším, proč jsi na Mary tak vyjela. Souhlasím s Anduličkou i s Mary samotnou. Jednak ona sama nic nehaněla a takové útočné komenty na blog nepatří. Mě to úplně zkazilo dojem z článku a odvedlo pozornost jinam. A myslím, že nebudu jediná, kdo na tom bude stejně. Což si myslím, že si ty panenky ani paní majitelka nezaslouží...

17 jitacopi jitacopi | Web | 19. června 2014 v 8:22 | Reagovat

Nevěřím vlastním očím, co to tady čtu za strašné komentáře, úplně mi stojí chlupy na rukou a jsem zděšená. Tinky útoky na Mary jsou tak strašné, že je mi z toho až zle. Tohle jsi Tinko přehnala. Neznám pokornější a slušnější holku, než je Mary.
Teď se snad ani nemůžu vyjádřit k té výstavě protože jsem otřesená, promiň Ľubo, třeba přijdu ještě později.

18 tinka tinka | 19. června 2014 v 9:07 | Reagovat

nie je to prvý útok od Mary na o generáciu starších ludí ako je ona. Neberiem speť nič z toho čo som napísala....

19 Blanule Blanule | Web | 19. června 2014 v 10:27 | Reagovat

Moc hezký , avšak velmi smutný článek, absolutně nechápu postoj MŠ a ZŠ, zřejmě zde záleží na vedení, jsem moc ráda, že aspoň vesnické školy/školky měly zájem! :-)

20 Blanule Blanule | Web | 19. června 2014 v 10:33 | Reagovat

[4]:Mary, Tvůj postoj a názor absolutně chápu, dneska je již všechno jiné a vyrůstala jsi v době, kdy zde byl naprostý chaos. Jsem již také "stará škola" a musím říci, že mne Tvůj koment absolutně neurazil, vůbec v něm nevidím nějaký útok na generaci starších lidí! Považuji Tě za velmi pokornou a slušnou mladou dámu, která dle mého názoru disponuje velmi vysokým IQ! Tvá maminka může být velice pyšná na to, jak úžasného člověka vychovala. Na Tvé komenty se vždy moc těším, protože mají na rozdíl od některých hlavu i patu. Seriál Dynastie jsem také jako náctiletá sledovala (pro změnu na stanici polské televize)a moc se mi líbil, především jsem obdivovala jejich krásné oblečení a celkovou ukázku luxusu, kterou jsem do té doby ještě nikdy neviděla. Dle mého názoru je zde nasnadě Tinčina omluva, zřejmě by si měla Tvůj koment přečíst ještě jednou, neboť ho zřejmě nepochopila!

21 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 15:48 | Reagovat

Dobre, vyjadrím sa aj ja najprv hromadne. Budem úplne úprimný a dúfam, že sa nikto na mňa nenahnevá. Pri prvom prečítaní komentárov som sa smial, pretože mi to tu pripadalo ako americká reality šou. V hĺbke mi je to však ľúto, že sa pochytili práve Tinka a Mary, o ktorých som si myslel, že majú medzi sebou práve dobré vzťahy (i keď som zachytil jednu mikrohádku u Vlaďky na blogu pri jednej staršej Barbie). Nalejme si čistého vína, obe dámy sú šikovné a obe majú svoje názory, ktoré sú svojské. Tinka je skúsená žena, ktorá má prehľad o tom, aké to bolo a aké je to teraz, lebo to prežila. Má naozaj svojské názory, sám občas s ňou bojujem, ale vždy razím cestu, že na blogoch má každý vyjadriť svoj názor. Mary, je mladé dievča, ktoré je podľa mňa múdre, šikovné. Je to moja generácia, ale tiež sa niekedy zhodneme, inokedy nie. Napriek tomu, že sa nerád vŕtam v súkromí ľudí,  z toho, čo Mary o sebe sama prezradila, viem, že určite nie je bratislavský jedináčik, ktorý dostane všetko, čo chce. Jej mamu si tiež vážim, pretože ju vychovala sama a určite to nemala ľahké. IQ neposudzujem, pretože IQ je len číslo, ak ho má niekto nízke neznamená to, že je automaticky hlúpy a naopak.

22 hxm hxm | Web | 19. června 2014 v 15:50 | Reagovat

Čo sa týka článku, je to smutné, že sa ľudia k tomu takto stavajú. Pani sa chcela len podeliť s tým čo ju teší a verila, že tým zaujme.

Napadnutie Mary je podľa mňa nemiestne. Každý má právo vyjadriť svoj názor. Obzvlášť bezdôvodne niekoho označovať za človeka z nízkym IQ mi príde absolútne nevhodné.

23 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 15:58 | Reagovat

[8]: Mne sa v Prahe páčilo.:) Najmä poschodie s Barbie. :) Tam bola každá vitrína tematicky zameraná.

[10]: Áno, kostýmy sú krásne a precízne ušité.

[11]: Každý má iný vkus, ja neodcudzujem ľudí, čo pozerajú žánre, ktoré ja nesledujem. Seriály sú relax, človek si chce pri nich oddýchnuť.

[12]: Áno, blogy by mala prinášať relax a zábavu. Nie je potreba sa hádať.

[15]: Áno, bola to náhoda.:)

[16]: Súhlasím plne s Tebou vo všetkých bodoch. Ale nikomu neberiem jeho názory, tiež niekedy poviem / napíšem, čo ma potom mrzí.

[17]: Nevadí, beriem to. :)

[18]: Je to Tvoj postoj a ja Ťa určite nebudem nútiť ho zmeniť.

[19]: Áno, je to na vedení.:(

[20]: Pripájam sa k Tvojim slovám o Mary a jej mame.

24 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 16:00 | Reagovat

[22]: Súhlasím, ľudia si dnes nič nevážia.:(

25 jitacopi jitacopi | Web | 19. června 2014 v 17:28 | Reagovat

Tak jsem tu zpět. Myslím, že jsme si to všichni pověděli a teď můžeme zase přejít k tomu podstatnému. :-)

Je fakt velká škoda, že paní byla z toho všeho tak znechucená, že ukončila výstavu předčasně. Je to velmi smutné a o mnohém to vypovídá. Současné děti jsou rozhodně nároční diváci a jen tak něco je nezaujme. Ale na druhou stranu si za to paní může i sama. Kdybys nenapsal, jaká je paní kapacita, myslela bych si, že výstavu pořádají děti. Panenky jsou naaranžované tak, že se kácí, rukama mávají do všech stran a hlavně, v sedě rozhodně nevyniknou ty krásné kostýmy, které paní připravila.
Též souhlasím s Mary, že většině dětí inspirace Dámy s Kaméliemi apod. nic neřekne. Pokud paní připravovala výstavu pro dospělé, tak je to v pořádku, ale jestli to chtěla připravit pro děti, tak se pak nesmí divit, že je to neoslovilo.
Ale Ľubo, z tebe musela mít paní rozhodně radost. :-D

26 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 18:15 | Reagovat

[25]: To súhlasím, že v sede šaty nevynikli. :( Áno, na tom sme sa aj s mamou zhodli, že pre deti by tam museli byť iné kostýmy.:) Áno, mala takú radsoť, že som si myslel, že sa odtiaľ ani nedostanem.:) :-D  :-D  :-D Len rozprávala a rozprávala.:)

27 Nikky Nikky | E-mail | Web | 19. června 2014 v 18:29 | Reagovat

Nádherná výstava, mne by sa určite páčila. Na moje prekvapenie, deti nejavili záujem ani o výstavu v Auparku, kde boli originál Barbie, zvyčajne v originál oblečeniach (niektoré krabiciach), bolo to zadarmo, nádherne nasvietené a vo vitrínach a ochkali tam babeny môjho veku: túto som mala a pamätáš na túto, na túto bola super reklama a túto som vždy chcela...dnešné deti to nezaujalo :-(
A toto je už naozaj mimo ich záujem, však je to reálne a nie digitálne!

28 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 18:34 | Reagovat

[27]: Tak to je teda smutné, lebo tá výstava z Auparku, podľa fotiek vyzerala úžasne.:(

29 Nikky Nikky | E-mail | Web | 19. června 2014 v 18:40 | Reagovat

Pre mňa bola, podnietila ma k nákupu jednej bábiky a tam som prvý krát videla Monte Carlo a zamilovala sa do nej :-D
aj keď viac sa teším do Dollslandu, tam majú totiž niečo, čo strašne túžim mať raz doma :-)[28]:

30 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 19:32 | Reagovat

[29]: Aha, zaujímavé. Do Dollslandu by som tiež išiel.:)

31 Nikky Nikky | E-mail | Web | 19. června 2014 v 19:39 | Reagovat

Ja strašne ľutujem, že keď som žila v Prahe, tak som netušila, že to tam je :-( asi by som sa šla pozrieť, aj keď som vtedy Barbie ešte nezbierala.[30]:

32 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 19:58 | Reagovat

[31]: A bol už vtedy otvorený?

33 Nikky Nikky | E-mail | Web | 19. června 2014 v 19:59 | Reagovat

A vieš že ani neviem :-D tejto tematike som sa vtedy vôbec nevenovala, takže nemám páru, btw: od kedy funguje DL?[32]:

34 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 20:25 | Reagovat

[33]: Myslím, že od 2011.

35 Nikky Nikky | E-mail | Web | 19. června 2014 v 20:28 | Reagovat

Jajáj, tak to už bol zo mňa Blavák jak repa :-D :-D[34]:

36 Mary Mary | E-mail | Web | 19. června 2014 v 20:29 | Reagovat

Ďakujem všetkým za nesmiernu podporu. Cením si to!!!!:-)  
A Tinke odkazujem, že jej posielam len veľa lásky. :-)

37 ľubo ľubo | 19. června 2014 v 20:45 | Reagovat

[35]: :-D  :-D  :-D

[36]: :-)

38 hxm hxm | Web | 19. června 2014 v 22:46 | Reagovat

[28]: Musím pravdu povedať, že i u nás som mala dojem že tá Barbie výstava zaujímala viac dospelých. Obzerali to viac než deti. ...

39 ľubo ľubo | 20. června 2014 v 13:38 | Reagovat

[38]: Aha. :(

40 MadameRouge MadameRouge | 20. června 2014 v 19:05 | Reagovat

Poslední dobou nemám čas na blog ani na velké návštěvy těch vašich, doufám, že se situace zase posune k lepšímu.

Dnes jsem náhodou zavítala k Lubovi a nestačím se divit. Výstava pro mě úplně zapadla ve stínu hnusných a urážlivých komentů. Tinko, nevím co Vás k tak nepěknému komentáři vedlo, Mary nenapsala nic, co by nebyla pravda. I kdyby jste měla pocit, že Vás její koment uráží, mohla jste vše udržet ve slušné a přátelské atmosféře (možná i proto, že jak Lubo píše, jste zkušená žena). Mám mu věřit?

41 ľubo ľubo | 20. června 2014 v 19:53 | Reagovat

[40]: Rád Ťa opäť stretnem. Chápem, že nemáš teraz čas navštevovať blogy.

42 tinka tinka | 20. června 2014 v 20:43 | Reagovat

[40]:vážená pani ak si aj vy myslíte o staršej generácii a aj sa o nej vyjadrujete ako Mary nemám vám čo na to povedať a prepáčte mi je mi úplne jedno čo si o mne myslíte.

43 MadameRouge MadameRouge | 23. června 2014 v 19:35 | Reagovat

[42]: Nevím, jaký konkrétní věk je pro Vás starší generace, já osobně nejsem žádný zajíček a to co Mary napsala mě rozhodně nepobouřilo, by naopak bych se pod to podepsala.
Jen abych Vás uklidnila, nemyslím si o Vás vůbec nic.

44 baziliska2-barbie baziliska2-barbie | 24. června 2014 v 10:19 | Reagovat

Krásná výstava a měl si štěstí, že si ji mohl vidět.  Paní, která všechny ty oblečky stvořila je úžasná, pro mě která  zašije leda tak knoflík u košile je  její práce obdivuhodná. A pokud bych měla možnost nenechala bych si takovou výstavu ujít. :-)  :-) Proto je velká škoda, že  se jí nedostalo ocenění  většího počtu návštěvníků.  Neumím si představit na jakém místě se výstava konala,ale někdy odradí i samotné prostory, nebo malá informovanost o probíhající výstavě. Četla jsem všechny komentáře k tomuto článku, já jsem člověk ,který se nemá rád zbytečné konflikty a  na Blog se chodím  odreagovat a odpočinout, proto mám teď nehezký pocit. Mary to přeci nemyslela zle a já ani takový pocit z jejího komentáře nemám a to jsem jen o  několik málo let mladší než samotná autorka výstavy. Mary je skvělá holka plná fantazie a představ a zájmů, proto si myslím, že si tohle nezaslouží a i kdyby se někoho svým komentářem dotkla, vše se dá přeci  vysvětlit i jinak. Ještě k článečku. Ľubo za tenhle  díky, bylo to zajímavé pokoukání a rozšíření  znalostí o jednu velmi krásnou, zajímavou a pro mě úplně neznámou panenku - Raven Stylin Hair –je skvělá. :-)

45 ľubo ľubo | 24. června 2014 v 15:07 | Reagovat

[44]: Zuzka, aj ja som na tom rovnako, tiež neviem šiť. :-D Áno, priestory a neinformovanosť môžu byť problémom. Som rád, že si vďaka mne spoznala Raven.:) Je naozaj krásna. :-)

46 Anukk Anukk | 26. června 2014 v 15:32 | Reagovat

[11]:Tinka, aj Mary ma ako Ty pravo na nazor. Najdi si inu obet! :-! Tak ostro si ozaj nemusela, co take Ti urobila??? Je mlada, no a co?! Ja ju poznam tu na blogu a mam ju rada, nikdy mi neublizila.

47 Terra Terra | 28. června 2014 v 14:13 | Reagovat

Výstava byla určitě zajímavá, já bych se podívat šla, určitě by mě to lákalo. Vzpomínám si, když byla u nás výstava panenek a i když to byly vysoké porcelánky v dobových kostýmech, mám z ní životní zážitek. Obdivuji každého, kdo umí šít a navrhovat šaty či kostýmy, já jsem tímto bohužel ani vzdáleně nepolíbená :-)
Z podoby střetu komentářů je mi smutno. Musím říct, že na blogy chodím hrozně ráda, jsem vděčná, že jsem mohla díky jim "poznat" nové lidi a všechny ty krásné články a fotky mi zpestřují dny. Musím souhlasit s Mary, prostě dnes je jiná doba a dnešní děti jsou jiné. Myslím, že opravdu vím, o čem mluvím, protože jsem učitelka na základce, konkrétně na druhém stupni. Já bych děti nejspíš nezvala ani do Dollslandu, i když učím v Praze a mám to do něj co by kamenem dohodil. Prostě by to většinu nebavilo. Věřím, že třeba některé holky z 1. stupně by zaujala místnost, kde jsou Monster High, protože ty určitou dobu docela frčely (teď nevím, neboť jsem na mateřský a nejsem tam). Ale jen takhle ukázané kostýmy bez jakékoliv větší aranže by je opravdu nudily. :-| Takže Mary má naprostou pravdu a její koment se mi nezdá v žádným případě urážlivý či napadající někoho. Prostě byl úplně ok. ;-)

48 ľubo ľubo | 28. června 2014 v 19:03 | Reagovat

[47]: Áno, výstavy sú vždy zaujímavé.:) Terri, to som nevedel, že si učiteľka, ale veľmi ma potešilo, že si dodala názor z prostredia detí a mladých ľudí. :-)

49 tinka tinka | 29. června 2014 v 21:22 | Reagovat

Milé dámy. Mám dojem , že večšine z Vás vôbec nedošlo o čo v spore medzi Mary a mnou vlastne šlo a prečo som tak ,,neprimerane reagovala,,. Preto sa pokúsim touto cestou o vysvetlenie. Reagovala som na túto časť komentu
Napr. Dáma s kaméliami im určite nič nehovorí. Pani, ktorá modely tvorila, je už na svoj vek "stará škola", takže ja ju chápem, že tvorila a inšpirovala sa nápadmi podľa vlastného generačného vkusu.  
Pani má 48 rokov 2x tak stará ako 23 ročná žabka. Ja sa pýtam, ktorá z Vás by toto povedala o 20 rokov staršej susedke. Podotýkam, že ako starú školu hodnotí dievčatko, ktoré ešte nič nedokázalo kostýmovú dizajnérku, ktorá tvorí kostýmy pre historické hry. A čo je to vlastne podla nej informovanej ten generačný vkus ?Na historické hry chodí aj vela mladých ludí, ďaleko viac ako je zberatelov bábik. Dovolím si tvrdiť že zo 100 mladých slovákov vo veku 25 rokov vie 95 nielen kto je dáma s kaméliami ale aj kto ju napísal. Na slovensku je to tak. Dokonca mladí ludia /aj moje 2 dcéry/dokážu čítať tieto diela aj v angličtine a nemčine a večšina mladých ľudí by sa smerom k staršej generácii nikdy nevyjadrila týmto spôsobom. Preto moja poznámka o IQ

Ked sa meria inteligencia podľa vkusu podľa dnešnej mladej generácie, tak potom celá generácia je asi neinteligentná. Moja mama hoci má 50 rokov, je tiež omnoho modernejšia, pretože vyrastala v Bratislave na viedenskej televízii, kde už v 80.rokoch "frčali" také veci z Ameriky ako Dallas a Dynastia.
Nuž asi všetci nad 23 rokov alebo vo veku matky Mary sú chudáci lebo nevyužili alebo nemali možnosť stať sa modernejšími vďaka tomuto seriálu. Jedináčikovia si podvedome myslia, že sa okolo nich krúti celý svet. Vďaka rodičom, ktorí sú im schopní obetovať všetko o čo by sa museli deliť zo súrodencami – nemusia bojovať s nimi o miesto v rodine. Nie je to otázka financií

Nikto mi nemusí závidieť, že som jedináčik, mala som veľmi ťažký život a zažila som aj veľkú chudobu. Dodnes nemáme napr. ani auto a všetky nákupy si vláčime v rukách domov.
Nuž milá Mary toto je citové vydieranie. Veď nevieš s kým komunikuješ a ani to čo všetko musela prežiť tá stará škola napr. Dnes bohužial sú mladé rodiny, ktoré nielenže musia vláčiť v rukách nákupy, ale musia počítať každé euro aby uživili svoje deti a určite nemajú peniaze nazvyš na nákladné hobby.
Tak toto je moje vysvetlenie a dôvod vytočenia. Ano určite som mala viac vážiť slová s ohladom na to že som mala pred sebou mladého ešte emočne nevyzretého človeka. Preto sa týmto ospravedlňujem a beriem speť výraz rozdrapený. Za ostatným si stojím. Zároveň chcem požiadať Mary aby zvážila neprimeranosť komentov a tiež sa ospravedlnila autorke výstavy za použité výrazy a hodnotenie jej tvorby, generácii súčastníkov za to že ich pokladá za nevzdelaných – a ich tak aj prezentuje. Ako aj ľuďom vo veku jej mamy za to, že ich suverénne označuje za menej moderných, lebo nepozerali Dallas a Dynasty. A ešte by mňa osobne zaujímala definícia modernosti ako aj definícia generačného vkusu.
Tieto komenty sa ma dotkli ako neprimerané z dôvodu že sama mám už 60 rokov a podobne ako kritizovaná pani sa snažím tvoriť. V týchto dňoch som otvorila už druhú výstavu bábik – tentoraz v historických kostýmoch. Som len amatérka nie sú dokonalé ale verím že potešia. Koľko si ich už vytvorila ty Mary?

Vám ostatným ďakujem za pozornosť a lúčim sa. Toto je môj posledný príspevok na Ľubovom a vašich blogoch. Želám vám veľa radosti a veľa úspechov pri budovaní si svojich zbierok.

50 Mary Mary | E-mail | Web | 30. června 2014 v 0:13 | Reagovat

[49]: Toto sa na hobby blogoch o bábikách nemá vôbec rozoberať, no musím napísať pre tých, čo nie sú v obraze a budú sa čudovať!!!

1. VÝSTAVA: Krivé sloveo voči kvalite práce pani vystavovateľky som nenapísala, niektorí boli omnoho ostrejší (majú právo na názor!) a nevynadali im ako mne. Vlastne sa hodnotilo len to, že prečo bola malá návštevnosť.

2. JEDINÁČIK: Som nútený jedináčik, lebo keď som mala 1r. sa rodičia rozviedli a mama sa viac nevydala. Možno by nebola ani nemohla mať viac detí, lebo mala veľké komplikácie s rizikovým tehotenstvom. S mamou máme krásny vzťah. Toto mi niekto vyčíta??? ???

3. FINANCIE: Tak toto už hádam nie, toto je súkromná vec každého zberateľa, z čoho si kupuje bábiky. Ja keď som bola malá, veľmi veľa som ich dostala do daru od švajčiarskej kamarátky.

TINKA: Posielam Ti veľa lásky!!! :-)

51 Anukk Anukk | 30. června 2014 v 21:20 | Reagovat

[49]:Daj Mary pokoj!!! A ak Ti tak veľmi vadia jej, možno v niečom neprimerané reakcie či názory, tak choď na pokec, či inú podobnú stránku a tam sa hádaj s kým chceš, lebo ako tu vidím, tak Ti zrejme robí dobre sa hádať. Čo je dosť smutné, vzhľadom k Tvojej vysokej inteligencii.
Ale vráťme sa k meritu veci, čiže k Ľubovmu článku.
Výstava vo Zvolene by ma možno trošku nudila, no určite by som na ňu šla, veď sa jedná o Barbie a bábiky, bola som na viacerých podobných výstavách a neľutujem :-P Bol to príjemný relax a nahliadnutie do sveta iných ľudí s podobnou záľubou.

52 Blanule Blanule | 1. července 2014 v 10:31 | Reagovat

[49]: Drahá Tinko,
zbytečně se tady obhajuješ, kdyby Mary napsala cokoli, tak ji budeš veřejně pranýřovat, nechápu, co Ti ta "žabka" udělala?
Osobně si myslím, že kostýmy na výstavě jsou zastaralé a určitě by se daly udělat mnohem lépe. Dámu s kaméliemi jsem nepřečetla , protože se mi nelíbila,proto asi taky budu mít tedy nižší IQ, že?
Já jsem si tohle ve dvaceti o sousedkách  v našem domě myslela běžně, neboť jsem ve svých dvaceti zažila většinou mnohem více, než ty o generaci starší sousedky, v důsledku toho si také sama nedovoluji soudit lidi, pokud je osobně  neznám. Blogy jsou snad o stírání věkových rozdílů! Víš co Tinko, zřiď si sama svůj blog a nazvi ho "Ctím Vaše šediny"! Osobně jsem velmi ráda, že se už nebudu potkávat s Tvými útočnými komentáři!

53 tinka tinka | 1. července 2014 v 13:28 | Reagovat

51,52 drahé dámy. Blog je verejný nie iba súkromný priestor. Tak vám srdečne ďakujem za dobre mienené rady aj keď sa nimi asi riadiť nebudem. Neviem že by som na daktorú z vás útočila v minulosti 8-). Blanko ja som písala o sčítanosti slovenskej generácie neviem ako je to u vás. Ale keď si prežila v 20 viac ako tvoje o 20 rokov staršie susedky tak to si zrejme iná trieda -srdečne gratulujem

54 Babakat Babakat | 1. července 2014 v 15:27 | Reagovat

Tinko, tvoje spory nikoho nezajímají! A když chceš mít veřejný prostor na svoje názory, udělej si svůj blog! Tam můžeš urážet třeba celý svět! Na cizím blogu je to jednak nemístné a jednak otravné!

55 tinka tinka | 1. července 2014 v 16:03 | Reagovat

[54]:tiež si myslím a preto ti doporučujem nevšímaj si ma ani nereaguj tiež nie som na tvoj názor zvedavá

56 Terra Terra | 4. července 2014 v 22:19 | Reagovat

[48]: JJ, Ľubi, a moc mě to baví. Děti jsou dneska jiné než třeba jsme byli my - jsem r. 81 - ale nemyslím si, že by byly nějak horší,jak se o nich často povídá, jen ten "moderní vývoj" je posunul trošku jinam - většinu. Tablety, Smartphony, herní konzole, soc. sítě atd.- to teď  frčí :-) :-)

57 Hanka Hanka | 30. července 2014 v 16:12 | Reagovat

Jejda, tak už asi vím, co donutilo některé blogerky stáhnout se do ústraní, ach jo O_O  :-(

58 Zmrzlinka Zmrzlinka | E-mail | Web | 1. srpna 2014 v 19:39 | Reagovat

No nestačím se divit opravdu :-(

59 Elea Elea | 1. srpna 2014 v 19:50 | Reagovat

Nevycházím z úžasu co se to tady semlelo :(. Smutné, hlavně to celé zastínilo fakt toho co chtěl zdělit Lubo.

60 Jitka S. Jitka S. | Web | 25. srpna 2014 v 14:26 | Reagovat

Tak už jsem trošku v obraze.

Netuším jak to, že mi tento článek unikl, protože výstava musela být pěkná. Já bych si užila i ty staré panenky. Celý problém s návštěvností byl asi v tom, že výstava nebyla určená dětem, ale dospělým. Děti skutečně toto téma nezajímá, mládež a většina dospělých se zase stydí jít na výstavu hraček.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama